Vybírejte jídlo podle tvaru

Srpen 20th, 2012

Výsledky vědeckých výzkumů potvrzují některé z teorií, o které se opírají herbalisté a homeopaté. Jednou z nich je tzv. nauka o signaturách. Zakládá se na myšlence, že lidé jsou nedílnou součástí přírody, a toto spojení se odráží v tvarech a barvách. Proto se žádoucí léčebný účinek jednotlivých plodin může určit podle jejich podobnosti s částmi lidského těla. Podle této nauky odpovídají jednotlivým částem lidského těla (nohám, torzu a hlavě) plodiny podle toho, kde v přírodě rostou – pod zemí (kořeny), na zemi (byliny) a nad zemí (listy a plody).

Rajče pomáhá srdci

Stojí za povšimnutí, že některé plody mají stejnou vnitřní strukturu jako lidské orgány. Příroda nás tím informuje o jejich užitečnosti pro naše zdraví. Například: Zamyslete se nad tím, co je měkké, červené, má to čtyři komory a je to vyplněné tekutinou. Srdce a rajče. Dávné civilizace věděly nejen to, že srdce vypadá jako rajče, ale také to, že rajčata pomáhají při léčbě obtíží spojených se srdečními chorobami. Stonek rajčete navíc svým vzhledem připomíná plicní tepnu. Rajčata byla pokládána za afrodiziakum, říkalo se jim “jablka lásky” – a to má přeci se srdcem také souvislost.

Moderní věda zjistila, že rajčata obsahují lykopen, silný antioxidant, který zabraňuje srážení krve podobně jako aspirin. Kombinace lykopenu a dalších látek obsažených v rajčatech příznivě působí na cévní systém. Proto by rajčata měla být součástí stravy lidí, kteří mají zvýšenou hladinu tuku v krvi a zúžené cévy.

Nedávná studie z Harvardské univerzity odhalila, že každodenní konzumace rajčat snižuje až o třicet procent riziko srdečních onemocnění.

Jiná studie prokázala, že se již po týdnu přidávání rajčat do jídla množství lykopenu v organismu zdvojnásobilo. Deset let trvající výzkum navíc potvrdil, že organicky pěstovaná rajčata obsahují více flavonoidů chránicích srdce než rajčata pěstovaná konvenčním způsobem.

Zázračné hrozny

Také hroznové víno snižuje riziko srdečních chorob. Hrozen červeného vína se svým tvarem podobá srdci a každá bobule představuje krevní buňku. Vědci z Velké Británie zjistili, že polyfenoly obsažené ve slupce potažmo v červeném víně mají silný antioxidační účinek. Jeden z nich, známý jako OPC (oligomerní proanthokyanidin), je padesátkrát silnější než vitamin C a posiluje cévní stěny. Američané nedávno objevili účinky resveratrolu, který působí antioxidačně a proti stárnutí.

Vlašské ořechy a mozek

Vlašský ořech se podobá lidskému mozku a pomáhá v prevenci mnohých neurologických onemocnění. Je obklopen tvrdou slupkou, stejně jako je mozek chráněný lebkou. Dokonce je složen ze dvou částí, stejně jako je mozek tvořen dvěma hemisférami. Ořechy jsou bohaté na minerály a vitaminy, jako jsou thiamin, vitamin B6, kyselina listová a hořčík, které hrají důležitou roli ve správném fungování nervové soustavy.

 

 

Ví se, že je většina ořechů bohatým zdrojem esenciálních mastných kyselin. Kyselina alfa-linolenová (ALA) zastavuje zánětlivé procesy, hlavní činitele rozvoje Alzheimerovy a Parkinsonovy choroby. Lidé, kteří mají vysokou koncentraci této kyseliny v organismu, mají zároveň menší riziko mozkové příhody.

Věděli jste, že mozek je ze 60 % tvořen tukem? Z tohoto pohledu zní prospěšnost ořechových olejů pro zdraví mozku logicky. Není to nic nového – již před 2800 lety nazývali staří Řekové ořechy potravou rozumu.

 

Pro ženy avokádo a pomeranče

Jahoda byla v minulosti symbolem Venuše, mytologické bohyně lásky. Když si ji dobře prohlédnete, může vám připomínat bradavku, proto není divu, že podporuje zdraví reprodukčních orgánů. Stejně tak pomeranč, který v průřezu doslova kopíruje tkáň ženského prsu. Citrusy a pomeranče především obsahují monoterpeny, sloučeniny, které působí silně protinádorově. Avokádovník je zajímavý tím, že potřebuje přesně devět měsíců na to, aby vytvořil plod ve tvaru dělohy. Avokádo obsahuje kyselinu listovou, vitamin B6 a draslík, které podporují vývoj dítěte v děloze a pomáhají při těhotenských ranních nevolnostech.

Pro mužskou sílu buráky, piniové oříšky, fíky, chřest. A mrkev

Sdílej:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Jaggni to!
  • Linkuj.cz!
  • Top Články.cz
  • TOPodkazy.cz
  • Twitter
  • LinkedIn
  • MojeLinky.sk
  • TextTip.eu
  • Bookmarky.cz

Tags: ,

Přidejte komentář

Rubrika: Vypadám skvěle