Začínáte se sportem? Poraďte se s trenérem, ale hlavně naslouchejte vlastnímu tělu

Únor 21st, 2014

86496811Pokud máte v plánu změnit od základů životní styl, začít se nejen správně stravovat, ale i pohybovat, nezůstávejte v tom sami.  Zjistit, co přesně vaše tělo potřebuje, kolik a jaké cvičení je pro vás vhodné, čím doplnit energii a další „záhady“ vám pomohou odhalit profesionálové. I ti se ale shodují, že po počátečním nasměrování uděláte nejlépe, když dáte na potřeby svého těla a ne na univerzální rady takzvaně pro každého.

Když vidím všeobecné rady jak zhubnout, jak se stravovat a jak si nastavit cvičení, kolikrát se musím chytit za hlavu a doufat, že se tím všichni nebudou řídit jako „tím pravým jediným způsobem.““ říká Dominika Lauková, trenérka ze studia BodyBody. „Každý z nás je jiný a každý jsme schopen dosáhnout svých cílů různými cestami,“doplňuje. Důležité podle ní je si tyto cíle rozumně stanovit a především získat správnou motivaci, jak je úspěšně splnit.

Zajména u cvičení platí, že pokud s ním úplně začínáte, potřebujete něco, co vám zabrání přestat s prvním zaváháním. „Začlenit do všedního života nové aktivity vyžaduje velké odhodlání. V tom vám pomohou lidé, kteří sdílejí stejné nadšení jako vy, třeba kamarádka nebo osobní trenér, který vám navíc pomůže při začátečnických chybách a nastaví trénink přesně tak, jak sami potřebujete“ radí Lauková.

Pokud se cvičením začínáte, je nejprve velmi důležité zjistit, jak na tom vlastně jste, od toho by se mělo nastavení tréninků odvíjet. Díky testům fyzické zdatnosti a tělesných hodnot se můžete posunout a sledovat vaše zlepšení. Například v BodyBody fitness studiu, které je zaměřeno na cvičení s pomocí elektrické stimulace svalů, začínají s každým novým zájemcem o cvičení důkladným změřením jeho individuálního fyzického stavu. „Právě to, že si s vámi trenér sedne, proberete dohromady vaše stravovací návyky, změří vám hodnoty tuku v těle, zadržovanou vodu, objem svalové masy a další hodnoty, bude potom tréninkový plán sestaven přesně tak, abyste dosáhli stanovených cílů.“ popisuje začátky cvičení v BodyBody Lauková. Trenér vám před prvním cvičením pomůže porozumět výsledkům testu a vysvětlí, jak nejúčinnějí postupovat dál. Poradí také, jak nastavit optimální trenink a případně i doporučí změnu stravovacích návyků.

I první sportovní aktivita by měla být spíše otestováním vlastních možností. Není potřeba se přeceňovat, i 30 minut indiánského běhu (střídání chůze a pomalého výklusu) je lepší, než sezení na gauči. Pokud se vydáte do fitness centra, jako první vás čeká vyzkoušení si různých forem cvičení, kde s vámi trenér procvičí základní cviky. Díky tomu budete mít přesný obraz o vaší fyzičce. VBodyBody je první lekce také uzpůsobena tak, aby trenér mohl zaznamenat intenzitu zátěže v jednotlivých tělesných partiích a následující tréninky naplánovat, aby byly nejvíce funkční. Postupně jsou testovány všechny základní svalové partie a vy sami určujete intenzitu elektrických impulzů tak, aby svaly zabíraly, ale zároveň cvičení nebylo neúnosně náročné. Ideální na tomto způsobu cvičení je, že je každá část těla stimulována odděleně a tím pádem nikde nedojde k neadekvátnímu zatížení. Po optimálním nastavení se každý další trénink odvíjí od těchto hodnot a postupně jsou zátěže optimálně přidávány.

Frekvence tréninků také záleží na vašich cílech. Pokud chcete zhubnout, zapojte více kardia. Ideální je takový typ aktivity, při které zapojíte celé tělo – vyražte se proběhnout nebo si zaplavat. „Klasickou chybou je neadekvátní zatížení určitých svalových partíí nebo špatné držení těla. Důležité je i naučit se správně dýchat a dát prostor pro regeneraci“ doporučuje trenérka z BodyBody studia. Ani během hubnutí však nevynechávejte silový trénink. Ideální je při hubnutí nastavit lehčí zatížení a cviky opakovat vícekrát. „Díky posilování získáte svalovou hmotu, která i v klidové fázi spálí více kalorií než ta tuková“ vysvětluje Lauková. Nabrané svaly vám tak pomohou k hubnutí i ve dnech, kdy nesportujete. Pokud vám jde spíše o vyrýsování, zapojte posilování s vyššími vahami v menším počtu opakování a zároveň to nepřehánějte s kardiem, které vám ubírá potřebnou energii na budování svalové masy.

I dnes už existují komplexní cvičení, při kterých za minimální čas intenzivním tréninkem procvičíte celé tělo.  Právě v BodyBody je možné sestavit jak kardio trénink, tak trénink vyloženě posilovací. Při ideální frekvenci 1-2 krát týdně je BodyBody ideálním doplňkem k dalším sportovním aktivitám. Trénink za pomoci elektrické stimulace svalů pomáhá jak v redukci tělesné hmotnosti, tak ve snaze zvyšovat kondici a výkon. Díky profesionálním trenérům tu budete mít vše pod kontrolou a rozmanité lekce s různými cvičebními pomůckami vás budou bavit.

Be Sociable, Share!

Tags: ,

Přidejte komentář

Rubrika: Vždy fit